Assessor Industry 4.0

podyplomowe2 SEMESTRY

Partner merytoryczny

Cel studiów

Przemysł 4.0 (Industry 4.0) to podejście polegające na wykorzystanie technologii cyfrowych w codziennym  funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.  W swojej filozofii opiera się na czwartej rewolucji przemysłowej w skład której wchodzą m.in Internet Rzeczy, Big Data, Sztuczna Inteligencja, Wirtualna Rzeczywistość. Czwarta rewolucja nierozerwalnie wiąże się z integracją świata maszyn systemów oraz ludzi. Jej cechą charakterystyczną jest duże przyśpieszenie rozwoju organizacji w oparciu o najnowocześniejsze technologie.

W obecnej rzeczywistości, automatyzacja procesów i wiążące się z tym wykorzystanie technologii cyfrowej są konieczne dla firm, które chcą z powodzeniem funkcjonować na konkurencyjnym rynku.

Studia podyplomowe pomagają zrealizować to wyzwanie poprzez przygotowanie kompetentnego personelu. Absolwenci studiów, dzięki umiejętności swobodnego poruszania się w rozwiązaniach Przemysłu 4.0, będą w stanie wprowadzać automatyzację procesów prowadzącą do wzrostu efektywności przedsiębiorstwa.

Adresaci

Studia są ukierunkowane na nabycie oraz podniesienie kompetencji specjalistów i menedżerów, dzięki którym będą mogli skutecznie zarządzać automatyzacją procesów w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Kierujemy je m. in. do:

  • kadry zarządzającej, a w szczególności menedżerów odpowiedzialnych za obszar produkcji
  • osób na średnim i wyższym szczeblu zarządzania organizacji
  • inżynierów procesów
  • pracowników działów produkcyjnych, działów jakości, działów R&D
  • osób pragnących związać swoją karierę zawodową z rozwojem organizacji w kontekście zmian technologicznych Industry 4.0

Korzyści dla słuchaczy

W trakcie studiów słuchacze nabędą umiejętności projektowania i zarządzania procesami produkcyjnymi oraz zarządzania sieciami przemysłowymi z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Poruszone będą tematy zastosowania automatyki oraz robotyki w branży przemysłowej. Przedstawione zostaną narzędzia, metody, systemy i najlepsze praktyki zarządzania w obszarze Przemysłu 4.0.

Absolwent studiów otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w dwóch certyfikowanych szkoleniach: Assessor Industry 4.0 oraz Manager Industry 4.0.

Kadra

Prowadzący zajęcia to uznani naukowcy z udokumentowanym doświadczeniem w przemyśle i cyfrowym biznesie oraz znakomici praktycy i menedżerowie reprezentujący znane marki technologiczne i przemysłowe.

 

Maciej Chrzanowski - doświadczony i certyfikowany menedżer projektów ((ITIL®, MoR®, AgilePM®, AgileBA®, ABC SCRUM Mater®, PRINCE2®, P3O®, IPMA® D, IPMA® C). Konsultant biznesowy, doradca, growth hacker (MECH SP. Z O.O.). Adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności.

 

Justyna Kurek-Wdowiak - od 2006 roku jestem związana z branżą HR zaczynając od stanowiska rekrutera w firmach doradztwa personalnego poprzez specjalistę ds. rozwoju i szkoleń, HR Biznes Partnera w korporacji lotniczej aż po HR menadżera w spółce z branży IT. W trakcie swojego doświadczenia zawodowego zainicjowałam i wdrożyłam wiele projektów HR m.in. proces oceny pracowniczej, modele kompetencyjne, ścieżkę rozwoju eksperckiego (za projekt w 2014 roku otrzymałam nagrodę Innowator HR na Kongresie Kadry), czy też badania zaangażowania i doświadczenia pracowników. Pracuję z kadrą menadżerską wszystkich szczebli wspierając zarówno indywidualny rozwój jaki wdrażając programy rozwojowe mające m.in. na celu zmianę kultury organizacyjnej. Towarzyszę w rozwoju pracownikom od momentu początków ich kariery zawodowej do awansów na wyższe stanowiska menadżerskie. Posiadam doświadczenie jako asesor w AC/DC oraz trener wewnętrzny. Jestem akredytowanym i praktykującym trenerem Insights Discovery oraz Coachem Mocnych Stron.

 

Jakub Matuszkiewicz – konsultant komunikacji marketingowej od 20 lat tworzący i realizujący kampanie dla wiodących przedstawicieli wielu sektorów polskiej i europejskiej gospodarki. Autor strategii komunikacji - marek, produktów, usług jak i tych osobistych. Wdraża programy Social Selling i Employee Advocacy – szkoląc i nadzorując obecność kadry managerskiej w mediach społecznościowych. Pracuje z działami marketingu audytując i wspierając kluczowe procesy komunikacji. Kluczowi klienci: OSRAM, Oras, Oknoplast, Viessmann, Klose, Pfleiderer, Ytong, Xella, Purmo, Soudal, RUUKKI, Tauron Dystrybucja, SMYK, Agent Provocateur, Bacardi – Martini Polska, Credit Agricole, PEKAO TFI, Europejski Bank Inwestycyjny, CampuS, Alpinus, Ariix, Mitsubishi, TATA Motors, NordGlass, Sandler Training Polska, Sagitum.

 

Petros Psyllos jest elektronikiem, programistą, innowatorem i przedsiębiorcą. W ramach działalności naukowo-wynalazczo-biznesowej zajmuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym m.in. zastosowaniami sztucznej inteligencji, robotami, wirtualnymi asystentami, human–computer interaction i ochroną zdrowia. Założył laboratorium dostepnosc.pl, gdzie przy pomocy technologii wykładniczych wspiera osoby niepełnosprawne, aby mogły osiągnąć swój maksymalny potencjał rozwoju. Obecnie pracuje nad start-upem w dziedzinie cyberdiagnozy i elektroniki medycznej. Jest zaangażowany w inicjatywy wspierające osoby niepełnosprawne (m.in. zmierzające do cyborgizacji człowieka, np. w projekt brytyjskiego naukowca-cyborga w ramach The Scott-Morgan Foundation:  https://www.scottmorganfoundation.org/who-we-are). Za prace w dziedzinie sztucznej inteligencji i wsparcia technicznego osób niepełnosprawnych został uznany przez amerykańską edycję Forbesa za jednego z 30 najlepszych europejskich innowatorów poniżej 30. r. ż. (Forbes 30 Under 30, 2017) oraz Massachusetts Institute of Technology Review za jednego z 10 najzdolniejszych młodych wynalazców w Polsce (2016). Jest laureatem New Europe 100 - listy wpływowych innowatorów w Europie Środkowo - Wschodniej wg Res Publica, Funduszu Wyszehradzkiego, Google i Financial Times (2017). Laureat krajowego i finalista centralnego etapu Imagine Cup w Seattle w 2016 roku - reprezentował Polskę w największym konkursie technologicznym, organizowanym przez Microsoft. Nagrodzony przez World Invention Intellectual Property Associations i International Federation of Inventors’ Associations za "wybitne osiągnięcia w dziedzinie wynalazczości". Za działalność innowacyjną został nagrodzony przez Chińskie Stowarzyszenie Innowacji, francuskie Ministerstwo Zdrowia i Spraw Społecznych oraz belgijskiego Ministra Budżetu i Funkcji Publicznej; złoty medalista m.in. 115. Targów Wynalazczości Concours Lépine we Francji oraz INPEX w USA (2016-2018). Laureat Podlaskiej Marki Roku 2016 w kat. Odkrycie. Dwukrotny laureat programu "Najlepsi z najlepszych" Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Ambasador Podlaskiej Gospodarki w kategorii Branża medyczna (2020). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za "wybitne osiągnięcia w roku akademickim 2016/2017”. Był członkiem komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką KRASP. Występował jako prelegent podczas wielu krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych, popularnonaukowych oraz eventów (organizowanych przez np. Microsoft, GlaxoSmithKline, BMW, ERGO Hestia, Noble Bank, ING, ZBP, Urząd Patentowy w Grecji itd.). Jest autorem kursów multimedialnych z informatyki, a także prowadził i współtworzył programy telewizyjne o nowoczesnych technologiach i start-upach m.in. w TVP1 (Gen innowacyjności i Łap startup). Stale odwiedza programy telewizyjne i radiowe w Polsce i za granicą, popularyzując nowoczesne technologie i tłumacząc ich działanie. Zainteresowania: elektronika cyfrowa i analogowa, Internet of Things, DSP, systemy wbudowane, AVR i ARM, aplikacje mobilne, AI, sztuczne sieci neuronowe, chatboty, druk 3D, wirtualna rzeczywistość, filozofia sztucznej inteligencji, elektronika medyczna, cyborgizacja człowieka, automatyzacja procesów, wpływ nowoczesnych technologii na człowieka.

 

Eryk Wdowiak - Wspieram transformację cyfrową przedsiębiorstw. Doradzam w automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych, wykorzystując nowoczesne technologie i narzędzia IT. Pracuję z zespołami handlowymi by zwiększać ich efektywność i podnosić satysfakcję z bycia sprzedawcą. Współpracuję z liderami technologicznymi. Wdrażam zmianę implementując zintegrowane systemy informatyczne klasy ERP (Partner Comarch), systemy workflow (Partner Premium Webcon), rozwiązania produkcyjne (MES i APS) oraz logistyczne i controllingowe (WMS, BI). Interesuję się robotyzacją (RPA) i zwinnymi metodykami prowadzenia projektów. Prowadzę zajęcia dla studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ukończyłem kurs Trenera Biznesu i wspieram zespoły handlowe w rozwoju. Kreuję wizerunek i kierunek rozwoju Sagitum jako nowoczesnej firmy technologicznej będącej partnerem dla swoich klientów. Pokazuję ludzką twarz transformacji cyfrowej. Łamię schematy w sprzedaży.

Ramowy program

1. Podstawy zarządzania (8 godz.) 

  • Koncepcje zarządzania
  • Narzędzia systemów zarządzania 
  • CSR
  • Geneza Industry 4.0
  • Wiodące technologie

2. Zarządzanie zespołami w wirtualnym środowisku (8 godz.)

  • Zespoły wirtualne vs. Zespoły stacjonarne 
  • Komunikacja w zespole wirtualnym 
  • Efektywność zespołów wirtualnych 
  • Zarządzanie kompetencjami zespołów wirtualnych
  • Narzędzia komunikacji

3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie zmiany (16 godz.)  

  • Potrzeba posiadania i wyznaczania strategii firmy w zmiennych sytuacjach
  • Case study – projektowanie procesu zarządzania zmianą w zespole sprzedażowym, 
  • Rola motywacji zewnętrznej i wewnętrznej w zarządzaniu zmianą
  • Zbieranie wymagań w projektach wprowadzających informatyzację działań
  • Sposoby rozwoju kompetencji pracowniczych przydatnych w przemyśle 4.0

4. Zarządzanie finansami  (8 godz.) 

  • Podstawy finansów
  • Rachunkowość zarządcza
  • Finansowanie projektów Industry 4.0

5. Zarządzanie operacyjne  (24 godz.) 

  • Zarządzanie procesami
  • Zarządzanie projektami

6. Sprzedaż i marketing w gospodarce cyfrowej (16 godz.)

  • praca nad wyznaczaniem celi marketingowo - sprzedażowych w oparciu o misję firmy
  • tworzenie strategii marketingowo - sprzedażowej
  • układanie procesów marketingowo – sprzedażowych
  • określanie buyer persony i całego ekosystemu klienta
  • tworzenie mapy ścieżki zakupowej klienta (customer journey map)
  • wybór kluczowych narzędzi out - i inbound marketingowych
  • tworzenie i realizacja content marketingu
  • social selling

7. Bezpieczeństwo cyfrowe (24 godz.)

  • Cyberbezpieczeństwo
  • Analiza ryzyka 
  • Bezpieczeństwo systemów automatyki

8. Technologie Industry 4.0 (40 godz.)

  • Wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR),
  • Sztuczna Inteligencja (AI), Uczenie maszynowe (ML) 
  • Block-chain
  • Robotyzacja 
  • Cloud Computing 
  • Internet Rzeczy (IoT) 
  • Technologie bezprzewodowe (RFID)

9. Modele biznesowe Industry 4.0 (12 godz.)  

  • Automatyzacja produkcji 
  • Integracja systemów

10. Ocena gotowości i dojrzałości technologiczno-organizacyjnej firmy Industry 4.0 (12 godz.) 

  • Metody oceny dojrzałości 
  • Audyt oceny dojrzałości
  • Mapa drogowa Industry 4.0

11. Systemy informatyczne Przemysłu 4,0 (16 godz.)  

  • Systemy ERP
  • Systemy do ewidencji i planowania produkcji
  • Systemy workflow
  • Systemy Business Intelligence
  • System CRM
  • Integracja danych  
  • Analiza wdrożeniowa systemów ERP

Forma zaliczenia

Egzamin dyplomowy w formie testu

Ilość godzin

180

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: wgt@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 90
e-mail: inowroclaw@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki