Neurodydaktyka

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

  • Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi. 
  • Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
  • Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się 
  • Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
  • Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
  • Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej

Adresaci

Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.

Korzyści dla słuchaczy

  • Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły. 
  • Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem. 
  • Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy. 
  • Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie. 
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.

Ramowy program

  1. Podstawy Neuropedagogiki (PNP)
  • Zasady nauczania przyjazne mózgowi
  • Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
  • Neuroplastyczność
  • Mózg jako organ społeczny
  • Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii
  1. Neurometodyka (NM)
  • Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
  • Wzbogacone środowisko edukacyjne
  • Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
  • Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
  • Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
  • Ocenianie przyjazne mózgowi
  • Interakcje a efektywność nauczania
  • Kreatywność i autonomia w szkole
  • Metody aktywne jako wiodący typ pracy
  1. Tutoring (TT)
  • Trening kreatywności TK()
  • Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
  • Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
  • Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy
  1. Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)
  • Praca z platformami elearningowymi
  • Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
  • Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
  • Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów
  1. Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)
  • Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
  • Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
  • Zaliczenie: realizacja projektu animacji
  1. Edukacja filmowa (EF)
  • Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
  • Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
  • Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
  • Prawa autorskie w edukacji
  • Zaliczenie: oddanie projektu filmowego

Forma zaliczenia

Praca dyplomowa

Ilość godzin

177

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki