Wystąpienia Publiczne
Cel studiów
Cele studium podyplomowego to
- przekazanie wiedzy teoretycznej w obszarze znajomości różnych typów wystąpień publicznych, ich tworzenia i prezentacji,
- zapewnienie możliwości opanowania umiejętności warsztatowych koniecznych do samodzielnego przygotowania i wygłaszania przemówień w kontekście biznesowym, konferencyjnym i medialnym,
- rozwój umiejętności komunikacyjnych,
- kompleksowy trening podnoszenia kompetencji pod okiem ekspertów – praktyków monitorujących postępy,
- zbudowanie świadomości marki osobistej lub biznesowej,
- rozpoznanie trudności i przeszkód w pracy nad mową/wystąpieniem oraz sposobów rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z przemawianiem.
Dodatkowo rozwijamy też kompetencje miękkie wspomagające komunikację i efekty ekspozycji mówcy i przemówienia.
Adresaci
Uczestnicy studium to
- kadra zarządzająca firm i instytucji,
- przedsiębiorcy i właściciele firm,
- liderzy zespołów,
- przedstawiciele handlowi,
- trenerzy, szkoleniowcy, nauczyciele, instruktorzy,
- członkowie administracji publicznej, pracownicy samorządów, członkowie partii politycznych,
Oraz wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem kwalifikacji w obszarze wystąpień publicznych różnego typu, tworzenia i wygłaszania ciekawych, poprawnych i zrozumiałych komunikatów, przemówień, tekstów promocyjnych, motywacyjnych, sprzedażowych, informacyjnych oraz mów na specjalne okazje.
Korzyści dla słuchaczy
Studia skierowane są do osób zainteresowanych bardzo intensywnym i kompleksowym rozwojem umiejętności w obszarze wystąpień publicznych, dlatego znakomita część zajęć ma formę praktyczną oraz interaktywną. Zajęcia gruntownie przygotowują słuchaczy do samodzielnego tworzenia i efektywnego wygłaszania przemówień na rozmaite okazje w kontekstach zawodowych i biznesowych. Zajęcia teoretyczne jak i praktyczne poprowadzi wysoko wykwalifikowana kadra praktyków, czynnych mówców, mentorów, trenerów, lektorów, laureatów konkursów, psychologów z doświadczeniem scenicznym i certyfikatami poświadczającymi kompetencje mówcze.
Zajęcia prowadzone będą w kameralnych grupach, a wystąpienia często nagrywane i odtwarzane, a następnie omawiane, dzięki czemu praca przebiegać będzie sprawnie i przyspieszać postępy uczestników studiów. Słuchacze będą również pracować samodzielnie przy ścisłej współpracy z trenerami, we własnym czasie i trybie przygotowując prace zaliczeniowe oceniane przez wykładowców wedle wcześniej ustalonych kryteriów.
Program został opracowany z uwzględnieniem wszystkich aspektów wystąpień, dlatego zakres tematyczny jest urozmaicony i zróżnicowany, a sposób prowadzenia zajęć nowoczesny, ciekawy i maksymalnie dopasowany do oczekiwań i potrzeb grupy.
Poza wiedzą teoretyczną oraz treningiem umiejętności warsztatowych mówcy, uczestnicy poznają własne zasoby oraz nabywają lub rozwijają cenne kompetencje miękkie m. in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, kreatywnego i krytycznego myślenia, oceniania wystąpienia, pracy nad emocjami, stresem i pewnością siebie, współpracy z grupą. Umiejętności nabywane w toku studiów mogą w znacznej mierze przyczynić się do usprawnienia komunikacji zarówno na niwie zawodowej jak i prywatnej oraz w konsekwencji do budowania lepszych relacji.
Postępy uczestników są stale monitorowane przez wykładowców, a możliwość kontaktu pomiędzy zjazdami sprzyja intensywnemu rozwijaniu kompetencji pod okiem ekspertów.
Słuchacze zyskują dostęp do najnowszej wiedzy oraz aktualnych trendów w obszarze różnych form.
Ramowy program
Przygotowywanie prezentacji:
- Skuteczne przygotowanie mówcy do wystąpienia
- Techniczne aspekty wystąpień
- Tworzenie struktur prezentacji
- Kluczowe elementy efektywnego wystąpienia
- Budowanie wystąpień – typy wstępu, rozwinięcia i zakończenia
- Zarządzanie czasem przygotowania i wystąpienia
- Praca głosem – właściwe oddychanie, impostacja, artykulacja, dykcja, intonacja
- Praca z tekstem – styl, przekaz, klarowność, poprawność i ekonomia treści
- Humor w wystąpieniach
- Tworzenie pomocy wizualnych
- Budowanie zainteresowania w przemówieniach
Typy wystąpień publicznych – przegląd i omówienie
- Autoprezentacja
- Wystąpienia konferencyjne
- Wystąpienia motywacyjne typu 'power speech'
- Prezentacje sprzedażowe
- Prezentacje i przemówienia okazjonalne
- Prezentacje techniczne
- Media klasyczne – radio i telewizja, kamera i mikrofon
- Nowoczesne media i obecność w social media
Storytelling – ogólne założenia, sposoby zastosowania
- Zastosowanie historii w wystąpieniach
- Zastosowanie historii w sprzedaży i biznesie
- Opowiadanie historii w wystąpieniach specjalnych
Treningi praktyczne
- Komunikacja niewerbalna
- Trening pewności siebie
- Trening kreatywnego pisania
- Diagnoza i autodiagnoza mocnych i słabych stron mówcy i wystąpienia
Rozwiązywanie problemów
- Metody budowania relacji z publicznością/odbiorcą
- Praca z trudną publicznością
- Improwizacja sceniczna
- Formy udzielania informacji zwrotnej i trening
- Komunikacja interpersonalna
- Techniki uwalniania i redukcji stresu
Budowanie marki i świadomości mówcy w biznesie
- Rozwój stylistyki wystąpień
- Narzędzia retoryczne, przekaz perswazyjny
- Trening kompetencji miękkich ogólnorozwojowych
Zajęcia integracyjne
Forma zaliczenia
Prace zaliczeniowe na ocenę – prezentacje wystąpień video i na żywo, test z zagadnień omawianych na poszczególnych zjazdach, 1 wystąpienie finałowe podsumowujące całościowo zdobytą wiedzę, aktywny udział w zajęciach.
Ilość godzin
194
POLECAMY
Kontakt
Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl
Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl
Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl
Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: wgt@byd.pl
Inowrocław
Tel. 52 567 00 90
e-mail: inowroclaw@byd.pl
Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl
Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl
Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl
Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl
Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl
Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl