Coaching

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

Coaching jest procesem dzięki któremu ludzie , zespoły i organizacje są w stanie osiągnąć maksymalne rezultaty poprzez świadomy rozwój swojego potencjału. W biznesie oznacza to dynamiczny rozwój zasobów ludzkich i wzrost efektywności. W sporcie - osiągnięcie pożądanych wyników i zwycięstwo. W życiu codziennym – przejęcie kontroli nad swoimi nawykami i możliwość realizacji wymarzonych celów. Dlatego też profesjonalny coach staje się jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów we współczesnym, zorientowanym na sukces świecie.

 

Główny cel studiów to przygotowanie absolwentów do prowadzenia profesjonalnego, skutecznego coachingu w biznesie, sporcie i w innych kontekstach takich jak rozwój kariery czy osiąganie celów prozdrowotnych poprzez wykształcenie kompetencji niezbędnych w efektywnym uczeniu i rozwijaniu innych.

Adresaci

  • Menedżerowie zarówno średniego jak i wyższego szczebla
  • Menedżerowie sprzedaży, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników
  • Menedżerowie prowadzący coaching w terenie oraz Ci, którzy chcą nauczyć się jak rozwijać swoich pracowników i poprawiać ich wyniki.
  • Przedsiębiorcy i właściciele małych firm
  • Wszyscy, którzy lubią pracować z ludźmi i chcieliby w przyszłości wykonywać zawód coacha
  • Trenerzy i konsultanci przygotowujący i prowadzący szkolenia
  • Trenerzy sportowi, selekcjonerzy i osoby specjalizujące się w coachingu sportowym
  • Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem innym i chcieliby rozszerzyć zakres swoich działań

Korzyści dla słuchaczy

Praktyczne opanowanie unikalnych kompetencji takich jak przygotowanie i prowadzenie coachingu w różnych kontekstach. Dla menedżerów - umiejętność motywowania i rozwijania swoich zespołów, dla osób zajmujących się sportem – możliwość wyzwalania potencjału zespołów i zawodników i prowadzenia ich do zwycięstwa. Dla osób pracujących w sytuacjach pomocowych takich jak poradnictwo psychologiczne i terapia – rozwój warsztatu poprzez wykorzystanie nowych modeli narzędzi. Dla tych, którzy jeszcze poszukują swojego miejsca we współczesnym świecie jest to możliwość zdobycia wolnego dobrze opłacanego zawodu.

Kadra

Wszystkie zajęcia prowadzone są przez ekspertów- praktyków z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie coacha.

Ramowy program

Cechy wyróżniające programu:
Przygotowanie absolwentów do prowadzenia profesjonalnego coachingu w bardzo różnorodnych kontekstach, zarówno w biznesie jak i w sporcie oraz tzw. live coachingu. W trakcie studiów uczestnicy będą mogli rozwijać umiejętności w wybranym przez siebie obszarze poprzez superwizję oraz tematy pracy własnej. 
Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej w małych grupach.

Działanie i specyfika procesu coachingowego
Poziomy komunikacji
Budowanie relacji w modelu NLP – raport, dopasowanie i prowadzenie
Język w komunikacji - powierzchowna i głęboka struktura języka, modele językowe
Specyfika relacji coachingowej z klientem
Analiza transakcyjna w pracy trenera i coacha
Typy komunikacyjne – rozpoznawanie i dopasowanie
Cele i zadania nowoczesnego coachingu
Coaching w organizacji – organizacje i zespoły uczące się
Etyka pracy coacha
Struktura procesu coachingowego i sesji coachingowych
Budowanie relacji coachingowej i kontrakt rozwojowy
Definiowanie pola interwencji na poziomach logicznych
Coachig behawioralny – zmiana zachowań; metodologia i narzędzia
Analiza kontrastowa i przenoszenie zasobów
Coaching umiejętności i kompetencji – zmiana wewnętrznych strategii myślenia, generatory zmiany, wspieranie motywacji rozwojowej, „wewnętrzna gra”
Model GROW Johna Whitmore’a jako osiowa strategia sesji i procesu
Specyfika coachingu w różnych kontekstach - executive coaching, staff coaching, live coaching itp.
Coaching rozwoju kariery
Coaching w przywództwie
Projektowanie i wdrażanie systemów coachingu w organizacjach
Scenariusze sesji coachingowych
Coaching prowokatywny
Zadania i planowanie pracy własnej klienta
Praca na poziomie postaw, przekonań i wartości w coachingu
Efektywne wykorzystanie metafor w coachingu
Rekonstrukcja starych wzorców i praca na poziomie osobowości
Zaawansowane narzędzia językowe w pracy coacha
„Clean Coaching”, „Clean Language” Davida Grove i Model Retoryki
Wykorzystanie mediów w coachingu: mailing, telefon, skype – kiedy i jak korzystać w procesie
Zaawansowane narzędzia wizualizacji w coachingu sportowym i live coachingu
Trening mentalny sporcie i biznesie
Praca na linii czasu i techniki neuroprogramowania
Coaching z grupą
Moderowanie procesów kreatywności w grupie
Promocja i marketing usług coachingowych

Forma zaliczenia

  • praca dyplomowa

Ilość godzin

188

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki