Project Manager 360°

podyplomowe2 SEMESTRY

Partner merytoryczny

Cel studiów

  • Zdobycie przez uczestników szeroko rozumianych kompetencji menadżera projektu zarówno od strony wiedzy, umiejętności jak i postaw,
  • Dostarczenie praktycznej wiedzy wspomagającej skuteczne realizowanie projektów,
  • Opanowanie powszechnie stosowanej terminologii zarządzania projektami, 
  • Wypracowanie umiejętności stosowania najważniejszych technik i narzędzi zarządzania projektami,
  • Poznanie praktycznych aspektów zarządzania poprzez wykorzystanie gier edukacyjnych i symulacji biznesowej,
  • Poznanie standardów zarządzania przydatnych w prowadzeniu projektów, takich jak: AgilePM®, Change Management®, Management 3.0,
  • Poznanie metody Design Thinking, która pozwoli rozwiązywać kreatywnie problemy i wyzwania.
  • Umożliwienie podejścia do certyfikowanych egzaminów: AgilePM®, Change Management® lub DTMethod®

 

Adresaci

Studia skierowane są do osób pracujących bądź zamierzających zarządzać projektami. 
Profil kandydata nie zawęża się do jednej konkretnej branży. Studia są dla osób, które:

  • chcą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności zarządzania projektami,
  • chcą kierować projektami i chcą dowiedzieć się więcej o zarządzaniu projektami,
  • mają pierwsze doświadczenia projektowe i chcą działać sprawniej,
  • uczestniczą lub będą uczestniczyły w projektach,
  • chcą realizować powierzane im projekty bezpieczniej, tak by osiągać zamierzone cele,
  • chcą poznać zasady zarządzania projektami oraz techniki i narzędzia,
  • chcą poznać uznane światowe standardy zarządzania projektami  zmianami w organizacji, metodyki takie jak: AgilePM®, Change Management®, Management 3.0, DTMethod®, podstawy PRINCE2® i praktyki PMP
  • chcą podejść do certyfikowanych egzaminów i zdobyć certyfikaty w  AgilePM, Change Management lub DTMethod

Korzyści dla słuchaczy

Po studiach podyplomowych uczestnik będzie:

  • Znał podstawy metodyk projektowych, szczegółowo podejście AgilePM®, podejście do zarządzania i współpracy z zespołami zwinnymi Management 3.0, metodykę zarządzania zmianami Change Management® oraz metodykę deisgn thinking - DTMethod®.
  • Umiał wybrać odpowiednią metodykę i dostosować ją do charakteru projektu.
  • Potrafił powiązać zamierzenia i cele projektu z jasno sprecyzowanymi i istotnymi potrzebami interesariuszy.
  • Umiał zbudować zespół projektowy, określając role i obowiązki.
  • Potrafił zaplanować prace w poszczególnych fazach życia projektu.
  • Umiał zidentyfikować stanowisko interesariuszy i potrzeby użytkowników.
  • Dzięki doświadczeniom z gier edukacyjnych i symulacji biznesowej będzie chętnie pracował metodami projektowymi i budował postawę pro projektową.
  • Umiał wykorzystywać zdobyte doświadczenia i osiągać korzyści ze zrealizowanych projektów.
  • Uzyska zaświadczenia ukończenia 4 akredytowanych szkoleń: Podejście zwinne w zarządzaniu projektami  AgilePM® Foundation, Zarządzanie Zmianą Change Management® Foundation, Management 3.0 Foundation oraz DTMethod®.
  • Osoby zainteresowane zdobyciem certyfikatów  AgilePM, Change Management lub DTMethod będą miał możliwość przystąpienia do certyfikowanych egzaminów, których koszt wynosi:
  1. AgilePM 750 zł
  2. Change Management 750 zł
  3. DTMethod 700 zł

Kadra

Zajęcia prowadzone będą przez specjalistów w dziedzinie zarządzania projektami, ryzykiem, zmianami biznesowymi. Szkolenia będą prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu, którzy posiadają akredytacje w wielu metodykach, między innymi: AgilePM, Change Management, Management 3.0, DTMethod, SCRUM, PRINCE2, PMP.

Proponujemy uczestnikom zróżnicowane formę zajęć: wykłady, konwersatoria, ćwiczenia, warsztaty, gry edukacyjne, symulację biznesową, studia przypadków i wiele innych.

Ramowy program

I Blok Wstęp do zarządzania projektami

Każde przedsięwzięcie realizowane w Organizacji ma szansę zakończyć się sukcesem. W dużej mierze zależy to od nas samych i tego, jak nim zarządzamy. Wstęp do zarządzania projektami pozwoli uczestnikom na rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem projektami.

Pierwszy moduł  będzie szansą na poznanie podstaw najlepszych, sprawdzonych metod zarządzania projektami, które w znacznej mierze ułatwiają prowadzenie projektu, zwiększając szanse na osiągnięcie sukcesu i założonego celu, a także pomagają w kontrolowany sposób prowadzić projekt.

Uczestnicy poznają podstawy myślenia projektowego, charakterystyczne cechy projektu i środowisko projektu, program, portfel. Przedyskutowane zostaną typowe źródła niepowodzeń i pułapek w projektach. Uczestnicy poznają podstawowy cykl życia projektu w świetle procesu zarządzania projektem. Podczas tego modułu przedstawiony zostanie przegląd popularnych metodyk z naciskiem na porównanie metodyk tradycyjnych i podejść zwinnych.

Podczas zajęć przeprowadzona zostanie gra szkoleniowa SCRUMtastic Business Simulation, która pomaga uczestnikom zrozumieć założenia Scrum w bezpiecznym środowisku sali szkoleniowej, zanim wykorzysta go w rzeczywistości.

II Blok Agile- Podejście zwinne w zarządzaniu projektami

Podejście zwinne w zarządzaniu projektami – szkolenie akredytowane AgilePM Foundation (możliwość podejścia do egzaminu certyfikującego). Szkolenie zawiera w zakresie grę szkoleniową Agile Warrior. W trakcie akredytowanego szkolenia uczestnicy zapoznają się z najważniejszymi założeniami metodyki AgilePM, strukturą procesu, pojęciami. Poznają wszystkie role, produkty i techniki metodyki oraz przyswoją wiedzę z zakresu pryncypiów AgilePM. Poznają obowiązki oraz produkty rekomendowane przez DSDM®. Szkolenie wskazuje krytyczne czynniki sukcesu, o których należy pamiętać, decydując się na zwinne zarządzanie. Podczas szkolenia AgilePM Foundation stosujemy grę szkoleniową Agile Game: Agile Warrior, która pomaga uczestnikom zrozumieć podstawowe paradygmaty zwinnych metodyk zarządzania projektami. 
W zakresie modułu omówienie zagadnień:

  • Gra Agile Game:Agile Game: Agile Warrior
  • Co to jest Agile? Dlaczego używać DSDM®?
  • Filozofia, pryncypia i zmienne projektowe.
  • Przygotowanie do sukcesu.
  • Proces DSDM.
  • Ludzie – role i odpowiedzialności w DSDM.
  • Produkty DSDM.
  • Kluczowe praktyki DSDM.
  • Planowanie i kontrola.
  • Próbny egzamin AgilePM Foundation. 

III Blok kompetencji menedżerskich

Umiejętności menedżerskie kierowników projektów w tym: motywowanie, delegowanie i przywództwo, negocjacje, rozwiązywanie konfliktów, facylitacja Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się koncepcjami motywacji i motywowania. Dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać teorie motywacji do podnoszenia zaangażowania ludzi w projekt. Zostaną zaprezentowane koncepcje delegowania zadań, instruowania i przywództwa wraz z komunikacyjnymi narzędziami wspomagającymi w tych obszarach. Uczestnicy zapoznają się ze sposobami facylitowania spotkań i usprawniania komunikacji: podczas spotkań zespołów i w kontekście indywidualnej interakcji. 
Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową: uczestnicy zdobędą wiedzę oraz przećwiczą sposoby zastosowania tych narzędzi w codziennej pracy. Zarządzanie zespołem projektowym i kształtowanie postaw przywódczych u kierownika projektu. W ramach obszaru „Zarządzanie zespołem projektowym i kształtowanie postaw przywódczych” uczestnicy poznają tematy:

  • Zarządzanie a przywództwo: podstawowe różnice,
  • Budowanie autorytetu kierownika,
  • Komunikacja w zespole projektowym,
  • Dopasowanie metod motywowania do rodzaju zespołu i typu projektu,
  • Zarządzanie sytuacyjne wg. Blancharda

IV Blok Management 3.0

Warsztat Management 3.0 Foundation Online Workshop to dwa dni intensywnej pracy w grupie (online), które mają na celu zapoznanie się ze zwinnym pomysłem na zarządzanie pracą i ludźmi w organizacji oraz zweryfikowanie własnych postaw managerskich w oparciu o teorię złożoności (naukowe podstawy skuteczności pracy zwinnej).

To okazja do zapoznania się z modelem zarządzania zwinnego Management 3.0 oraz przetestowania praktyk związanych z pięcioma (z sześciu) perspektywami Management 3.0 (Motywowanie ludzi, Ulepszanie wszystkiego, Empowerment zespołów, Rozwijanie kompetencji, Skalowanie struktury). Uczestnicy realizują 8 modułów wiedzy, zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi Management 3.0.

Wykorzystujemy platformę ZOOM oraz Mural, symulując zdalne środowisko pracy. Uczymy się w oparciu o realne doświadczenie proponowanych technik i narzędzi, korzystamy z gier i symulacji. Udział w szkoleniu łączy się z jasną deklaracją udziału w ćwiczeniach praktycznych i zgodą na wykonywanie zadań wymagających współpracy w zespołach różnej wielkości.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy mogą starać się uzyskać tytuł facylitatora Management 3.0. Aby uzyskać ten status należy przejść assessment oraz uiścić opłaty – opłata onboardingowa (123 euro) oraz roczna opłata licencyjna (617 euro).

Więcej informacji: https://management30.com/facilitators/licensing/#fees

V Blok Komunikacja i Zarządzanie Interesariuszami w projekcie

Zarządzanie komunikacją i interesariuszami w projekcie - warsztat praktyczny
W formule warsztatowej w nawiązaniu do realnych sytuacji projektowych zostaną zademonstrowane i przećwiczone różne techniki komunikacji oraz pracy z interesariuszami. Punktem wyjścia będzie identyfikacja interesariuszy, ustalenie ich potrzeb informacyjnych, określenie bieżącego i docelowego nastawiania do projektu a następnie szeroko rozumiane angażowanie ich poprzez komunikację. 

Celem tego bloku jest wypracowanie praktycznych, możliwych do wdrożenia rozwiązań, które poprawią efektywność codziennej komunikacji w zespołach projektowych. Przyjrzymy się najczęstszym barierom komunikacyjnym, przed którymi staje zespół. Dlaczego jedne zespoły są skuteczne, a inne nie? Dlaczego nasza komunikacja to często „głuchy telefon” -słyszymy to, co chcieliśmy usłyszeć, a nie to co ktoś chciał nam przekazać? Czy umiemy sobie poradzić w sytuacji konfliktu? 

Wpływ interesariuszy na projekt jest największy na początku i maleje wraz z postępem prac projektowych.

Dlatego podejście do zarządzania interesariuszami powinno być proaktywne:

identyfikacja interesariuszy zanim przystąpimy do szczegółowego planowania projektu,

planowanie ich zaangażowania wraz z planowaniem prac projektowych.

Podczas zajęć skupimy się na tym, jak rozpoznać wpływ interesariuszy na projekt i oczekiwania zainteresowanych stron, wypracowaniu sposobów postępowania z interesariuszami,

współpracy z interesariuszami w celu zaspokojenia ich potrzeb i oczekiwań.

Przyjrzymy się temu jak, monitorować relacje z interesariuszami, dostosowywać strategie i plany zaangażowania interesariuszy.

VI Blok DTMethod

Design Thinking jest metodą zyskującą na świecie coraz więcej uznania. Służy podniesieniu poziomu kreatywności w tworzeniu nowych produktów i procesów, ponosząc przy tym jak najniższe koszty. Design Thinking jest narzędziem, które pomaga stworzyć innowacje i ulepszenia istniejących produktów w taki sposób, żeby odpowiadały na faktyczne potrzeby potencjalnych i faktycznych użytkowników. Dodatkowo, jest to jedna z najskuteczniejszych metod używanych w fazie przedprojektowej do określenia, czy opłaca się rozpocząć inicjatywę i jak powinien działać produkt projektu, żeby przyniósł on korzyści organizacji.

DTMethod® jest akredytowaną przez APMG metodyką Design Thinking. Zawiera szereg zasad, wskazówek i narzędzi, które mają pomóc ustrukturyzować Design Thinking. Dzięki DTMethod, proces uznawany za chaotyczny jest możliwy do przewidzenia i łatwy do zaimplementowania w organizacji.

W zakresie modułu zostaną zaprezentowane:

  • Wprowadzenie do Design Thinking
  • Wprowadzenie do DTMethod®
  • Sesja warsztatowa: rozpoczęcie procesu DTMethod® i faza eksploracyjna
  • Badania interesariuszy: wywiady, ankiety, obserwacje
  • Desk research
  • Planowanie badań interesariuszy
  • Sesja warsztatowa 2: faza eksploracyjna
  • Przebieg fazy eksploracyjnej; pryncypia DTMethod® (DTRules) a faza eksploracyjna
  • Sesja warsztatowa 3: faza kreatywna
  • Przebieg fazy kreatywnej; pryncypia DTMethod® (DTRules) a faza kreatywna
  • Egzamin próbny DTMethod® Foundation
  • Sesja warsztatowa 4: faza konstrukcyjna
  • Przebieg fazy konstrukcyjnej; pryncypia DTMethod® (DTRules) a faza kreatywna

VII Blok technik zarządzania projektami

Zarządzanie kosztami oraz jakością projektów - warsztat praktyczny
W formule warsztatowej (praca ze scenariuszem) zostaną przepracowane najważniejsze techniki w obszarze zarządzania kosztami i jakością. Wspólnym punktem startowym będą ćwiczenia poświęcone planowaniu projektu, a po określeniu wymagań, produktów i zakresu oraz określeniu wykonawców i czasów przećwiczymy w praktyce między innymi:

  • Różne metody szacowania
  • Metody monitorowania kosztów
  • Narzędzia zarządzania zmianami zakresu
  • Techniki monitorowania kosztów w projekcie
  • Techniki planowania, zapewnienia i kontroli jakości np.: cykl PDCA, diagram przyczynowo - skutkowy, schematy blokowe, diagram Pareto. 

VIII Blok Change Management

Zarządzanie Zmianą Change Management Foundation – szkolenie akredytowane (z możliwością podejścia do egzaminu certyfikującego). Szkolenie zawiera grę szkoleniową Change Management Bistro Rewolucje w swoim zakresie.
Blok Change Management skupia sia na prezentacji zbioru koncepcji i dobrych praktyk zarządzania zmianą w organizacji. Opiera się na sprawdzonych, polecanych metodach działań usprawniających przeprowadzenie i utrzymanie zmiany biznesowej. Dzięki zapoznaniu uczestników ze sposobami pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie. Dodatkowo osoby po szkoleniu będą miały większą świadomość, w jaki sposób należy budować struktury wspomagające wprowadzanie zmian: zespoły zarządzające zmianą oraz sieci agentów zmiany.
Podczas szkolenia stosujemy grę szkoleniową Change Management Game: Bistro Rewolucja, która pomaga uczestnikom zrozumieć podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem zmianą.
W zakresie modułu zostaną zaprezentowane:

  • Gra szkoleniowa: Change Management Game: Bistro Rewolucja.
  • Zmiana a Osoba: Uczenie się ludzi, Motywacja, Modele zmiany indywidualnej,  Różnice indywidualne
  • Zmiana a Organizacja: Metafory organizacji, Kultura i klimat organizacji, Modele zmiany, Czynniki zmiany, Tworzenie wizji.
  • Angażowanie interesariuszy i Komunikacja: Pryncypia, Identyfikacja i segmentacja interesariuszy, Maski i mapy empatii, Mapowanie interesariuszy, Strategie wywierania wpływu, Informacja zwrotna, Komunikowanie zmiany, Planowanie komunikacji.
  • Zmiana w praktyce: Gotowość zmiany, Zastosowanie wiedzy w praktyce, Budowanie zespołu zmian, Plan zarządzania zmianą, Opór i praca z oporem w organizacji, Ocena dotkliwości zmiany, Ocena wpływu interesariuszy.
  • Próbny egzamin Change Management Foundation. 

IX Blok seminaryjny

Seminarium dyplomowe - omówienie narzędzi projektowych do przedstawionego case study. Na tym etapie uczestnicy będą dyskutować o poznanych narzędziach projektowych oraz poznają przygotowany case study. Na tej bazie przygotują pracę dyplomową.

Forma zaliczenia

Omówienie narzędzi projektowych do przedstawionego case study lub zaliczenie na podstawie zaliczonych 2 egzaminów certyfikujących do wyboru z AgilePM, Change Management, DTMethod.

Ilość godzin

187

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: wgt@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 90
e-mail: inowroclaw@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki