Zarządzanie Kreatywnością w Organizacji
Cel studiów
Dostrzegając konieczność rozwoju umiejętności kreatywności wśród kadry zarządzającej oraz specjalistów wychodzimy z propozycją programu. Jeszcze nigdy dotąd kreatywność nie była tak ważna jak w obecnych czasach. Tempo przemian jest wręcz niewyobrażalne.
Obecnie w nauce o zarządzaniu przyjmuje się, że aby organizacja mogła się rozwijać musi opierać się na zmianie. Wydaje się, że chyba nikt nie potrafi dotrzymać kroku zmianom, które zachodzą zarówno w miejscach pracy, w społeczeństwie jak i technologiach . Zmiana nawyków myślenia jest kluczem do tego, by organizacja i ludzie poszerzali swoje możliwości i osiągali dobre wyniki.
Kreatywność to umiejętność dostrzegania ograniczeń tkwiących w rożnych sytuacjach. By nauczyć się i poczuć wartość kreatywnego myślenia konieczne jest szukanie nowych sposobów myślenia, odbierania i oceniania oraz stworzenie odpowiednich warunków
i klimatu. Tę przestrzeń zapewniają studia podyplomowe w formie warsztatów. Uruchomienie kreatywnego myślenia wskazuje nam drogę do innowacyjności, by działać i myśleć w sposób nowatorski i skuteczny, tak bardzo potrzebnej dziś organizacjom.
„Każdy postęp ludzkości, niezależnie jaką przybiera formę, musi wiązać się ze złamaniem reguł. W przeciwnym razie nie mielibyśmy żadnych nowości”. Charles Kettering
Rozpoznanie ukrytych talentów i korzystanie z nich w procesie zarządzania kreatywnością. Uczestnicy nabędą poszukiwane umiejętności na rynku pracy. Będą potrafili uruchomić i wykorzystać kreatywne myślenie w zespole przy jednoczesnej realizacji celów strategicznych organizacji.
Adresaci
Studia kierowane są przede wszystkim do głównych specjalistów ( np. HR, Public Relations, marketingu, ZZL), menedżerów oraz dla aspirujących na stanowiska menedżerskie.
Korzyści dla słuchaczy
- Wzrost odpowiedzialności za ludzi i procesy zachodzące w organizacji przy minimalizacji ponoszonych ryzyk.
- Odwaga przy podejmowaniu właściwych decyzji.
- Uwolnienie potencjału kreatywnego myślenia.
- Odkrywanie, dostrzeganie nowych możliwości i umiejętne wdrażanie ich w życie.
- Nabycie umiejętności diagnozy, analizy, planowania i tworzenia projektu doradczego.
- Zaimplementowanie wiedzy w swoje środowisko pracy w sposób ekologiczny.
- Poznają metody osiągania efektu synergii w zespole.
- Dowiedzą się jak zarządzać różnorodnością.
- Otwartość na nowe treści, elastyczność w dostosowaniu do zachodzących zmian w otoczeniu.
- Przysposobienie do zarządzania projektami.
Uzyskiwane dodatkowe certyfikaty
W ramach studiów uczestnik otrzyma certyfikat trenera wewnętrznego w zarządzaniu kreatywnością. Nagrania w formie audio-video.
Kadra
STUDIA PODYPLOMOWE WE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ KONSULTINGOWĄ BEST SOLUTIONS
Ramowy program
Relacje w procesie tworzenia zespołu
- integracja i proces rozwojowy uczestników;
- zarządzanie sobą;
- zarządzanie relacjami;
- komunikacja w zespole;
- umiejętności relacyjne w pracy z ludźmi;
- inteligencja społeczna.
Proces grupowy
- formowanie się grupy;
- sprzeciw w grupie;
- tożsamość jednostki a tożsamość grupowa;
- kreatywne działanie.
Neurobiologia kreatywności
- elementy kreatywności: fluencja słowna, elastyczność, oryginalność - w jaki sposób rozumieć, badać i rozwijać?
- neuroobrazowanie a wyższa kreatywność
- w jaki sposób tworzenie i odbiór sztuki aktywuje mózg
- rola układu dopaminergicznego w procesie kreacji
- neurologiczne korelaty kreatywności
Trening twórczego myślenia w zespole
- techniki i narzędzia twórczego myślenia,
- generowanie pomysłów,
- przejście od rywalizacji do kooperacji.
Holistyczne zarządzanie:
- gospodarowanie talentami, kreatywnością i różnorodnością;
- kreatywne zarządzanie zespołem i organizacją;
- łączenie celów strategicznych organizacji, grupy z osobistymi;
- wielowymiarowość kreowaniu procesów zadaniowych;
Myślenie kategoriami zmiany
- szeroki kontekst myślenia;
- skoncentrowane myślenie;
- schematy myślenia;
- refleksyjne myślenie;
- strategiczne myślenie.
Proces synergii
- paradygmat synergii;
- wychodzenie poza myślenie w kategoriach dwóch rozwiązań;
- twórcze przekraczanie granic;
- nastawienie na synergię;
- rezultat wspólnej decyzji.
Zarządzanie ograniczeniami
- tworzenie pomostów pomiędzy pomysłami a ich przewidywanymi korzyściami;
- identyfikacja ograniczeń;
- procesy wnioskowania;
- procesy logicznego wynikania;
- łączenie informacji w logiczną całość;
- narzędzia logicznego wnioskowania.
Świadome zarządzanie oporem metodą prowokatywną
- opór, a brak kreatywności i bezradność w zespole
- szybka zmiana kierunku poszukiwania rozwiązań
- humor, prowokowanie i życzliwość w metodzie prowokatywnej
- emocje i motywacje 2 hamowaniu i rozpędzaniu rozwoju kreatywności
- etyka i postawy trenerów i menedżerów
Trening kreatywności z wykorzystaniem poznanych narzędzi i umiejętności
- studia przypadków
Forma zaliczenia
Praca dyplomowa.
Egzamin praktyczny przeprowadzony na ostatnich zajęciach - Projekt w zespołach 3-4 osobowych – przeprowadzenie przez zespół warsztatu kreatywności opartego na konkretnej sytuacji.
Ilość godzin
160
POLECAMY
Kontakt
Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl
Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl
Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl
Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: wgt@byd.pl
Inowrocław
Tel. 52 567 00 90
e-mail: inowroclaw@byd.pl
Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl
Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl
Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl
Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl
Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl
Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl