Zarządzanie Kreatywnością w Organizacji

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

Dostrzegając konieczność rozwoju umiejętności kreatywności wśród kadry zarządzającej oraz specjalistów wychodzimy z propozycją programu. Jeszcze nigdy dotąd kreatywność nie była tak ważna jak w obecnych czasach. Tempo przemian jest wręcz niewyobrażalne.

Obecnie w nauce o zarządzaniu przyjmuje się, że aby organizacja mogła się rozwijać musi opierać się na zmianie. Wydaje się, że chyba nikt nie potrafi dotrzymać kroku zmianom, które zachodzą zarówno w miejscach pracy, w społeczeństwie jak i technologiach . Zmiana nawyków myślenia jest kluczem do tego, by organizacja i ludzie poszerzali swoje możliwości i osiągali dobre wyniki.

Kreatywność to umiejętność dostrzegania ograniczeń tkwiących w rożnych sytuacjach. By nauczyć się i poczuć wartość kreatywnego myślenia konieczne jest szukanie nowych sposobów myślenia, odbierania i oceniania oraz stworzenie odpowiednich warunków

i klimatu. Tę przestrzeń zapewniają studia podyplomowe w formie warsztatów. Uruchomienie kreatywnego myślenia wskazuje nam drogę do innowacyjności, by działać i myśleć w sposób nowatorski i skuteczny, tak bardzo potrzebnej dziś organizacjom.

 

„Każdy postęp ludzkości, niezależnie jaką przybiera formę, musi wiązać się ze złamaniem reguł. W przeciwnym razie nie mielibyśmy żadnych nowości”. Charles Kettering

 

Rozpoznanie ukrytych talentów i korzystanie z nich w procesie zarządzania kreatywnością. Uczestnicy nabędą poszukiwane umiejętności na rynku pracy. Będą potrafili uruchomić i wykorzystać kreatywne myślenie w zespole przy jednoczesnej realizacji celów strategicznych organizacji.

Adresaci

Studia kierowane są przede wszystkim do głównych specjalistów ( np. HR, Public Relations, marketingu, ZZL), menedżerów oraz dla aspirujących na stanowiska menedżerskie.

Korzyści dla słuchaczy

  • Wzrost odpowiedzialności za ludzi i procesy zachodzące w organizacji przy minimalizacji ponoszonych ryzyk.
  • Odwaga przy podejmowaniu właściwych decyzji.
  • Uwolnienie potencjału kreatywnego myślenia.
  • Odkrywanie, dostrzeganie nowych możliwości i umiejętne wdrażanie ich w życie.
  • Nabycie umiejętności diagnozy, analizy, planowania i tworzenia projektu doradczego.
  • Zaimplementowanie wiedzy w swoje środowisko pracy w sposób ekologiczny.
  • Poznają metody osiągania efektu synergii w zespole.
  • Dowiedzą się jak zarządzać różnorodnością.
  • Otwartość na nowe treści, elastyczność w dostosowaniu do zachodzących zmian w otoczeniu.
  • Przysposobienie do zarządzania projektami.

 

Uzyskiwane dodatkowe certyfikaty

W ramach studiów uczestnik otrzyma certyfikat trenera wewnętrznego w zarządzaniu kreatywnością. Nagrania w formie audio-video.

Kadra

STUDIA PODYPLOMOWE WE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ KONSULTINGOWĄ BEST SOLUTIONS

Ramowy program

Relacje w procesie tworzenia zespołu

  • integracja i proces rozwojowy uczestników;
  • zarządzanie sobą;
  • zarządzanie relacjami;
  • komunikacja w zespole;
  • umiejętności relacyjne w pracy z ludźmi;
  • inteligencja społeczna.

Proces grupowy

  • formowanie się grupy;
  • sprzeciw w grupie;
  • tożsamość jednostki a tożsamość grupowa;
  • kreatywne działanie.

Neurobiologia kreatywności

  • elementy kreatywności: fluencja słowna, elastyczność, oryginalność - w jaki sposób rozumieć, badać i rozwijać?
  • neuroobrazowanie a wyższa kreatywność
  • w jaki sposób tworzenie i odbiór sztuki aktywuje mózg
  • rola układu dopaminergicznego w procesie kreacji
  • neurologiczne korelaty kreatywności

Trening twórczego myślenia w zespole

  • techniki i narzędzia twórczego myślenia,
  • generowanie pomysłów,
  • przejście od rywalizacji do kooperacji.

Holistyczne zarządzanie:

  • gospodarowanie talentami, kreatywnością i różnorodnością;
  • kreatywne zarządzanie zespołem i organizacją;
  • łączenie celów strategicznych organizacji, grupy z osobistymi;
  • wielowymiarowość kreowaniu procesów zadaniowych;

Myślenie kategoriami zmiany

  • szeroki kontekst myślenia;
  • skoncentrowane myślenie;
  • schematy myślenia;
  • refleksyjne myślenie;
  • strategiczne myślenie.

Proces synergii

  • paradygmat synergii;
  • wychodzenie poza myślenie w kategoriach dwóch rozwiązań;
  • twórcze przekraczanie granic;
  • nastawienie na synergię;
  • rezultat wspólnej decyzji.

Zarządzanie ograniczeniami

  • tworzenie pomostów pomiędzy pomysłami a ich przewidywanymi korzyściami;
  • identyfikacja ograniczeń;
  • procesy wnioskowania;
  • procesy logicznego wynikania;
  • łączenie informacji w logiczną całość;
  • narzędzia logicznego wnioskowania.

Świadome zarządzanie oporem metodą prowokatywną

  • opór, a brak kreatywności i bezradność w zespole
  • szybka zmiana kierunku poszukiwania rozwiązań
  • humor, prowokowanie i życzliwość w metodzie prowokatywnej
  • emocje i motywacje 2 hamowaniu i rozpędzaniu rozwoju kreatywności
  • etyka i postawy trenerów i menedżerów

Trening kreatywności z wykorzystaniem poznanych narzędzi i umiejętności

  • studia przypadków

Forma zaliczenia

Praca dyplomowa.

Egzamin praktyczny przeprowadzony na ostatnich zajęciach - Projekt w zespołach 3-4 osobowych – przeprowadzenie przez zespół warsztatu kreatywności opartego na konkretnej sytuacji.

Ilość godzin

160

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki