Zarządzanie w Przemysłach Kreatywnych
Opis
Przemysły kreatywne należą do najprężniej rozwijającej się części gospodarki europejskiej, także w Polsce. Właściwa definicja przemysłów kreatywnych pojawiła się pod koniec lat 90-tych XX wieku w Wielkiej Brytanii. Departament Kultury Mediów i Sportu określił przemysł kreatywny jako „działalność, która ma swoje źródło w indywidualnej kreatywności, umiejętnościach i talencie ludzi oraz ma potencjał tworzenia bogactwa i miejsc pracy poprzez kreowanie i wykorzystywanie własności intelektualnej”. Do przemysłów kreatywnych zaliczamy: reklamę, architekturę, rynek sztuki i antyków, design, film, video i fotografię, oprogramowanie, rzemiosło, projektowanie mody, gry komputerowe, publikacje elektroniczne, muzykę, sztuki wizualne i sceniczne, działalność wydawniczą, telewizję i radio. Przyjmuje się, iż przemysły kreatywne mają szerszy zakres i obejmują przemysły kultury. Przemysły kreatywne obejmują zarówno twórców, jak i organizatorów życia kulturalnego oraz świata mediów, oferując możliwości rozmaitych form zatrudnienia. Wymagają one dobrej znajomości obowiązujących w nich reguł działania, które są zmienne, zależne od bieżącej sytuacji społeczno-kulturalnej i politycznej, a zatem nieustannie aktualizowane.
Cel studiów
Studia podyplomowe przygotowują do zarządzania w sektorach kreatywnych takich jak: wydawnictwa, fonografię, kinematografię, media, gry wideo, design, architekturę oraz reklamę. Słuchacze zdobywają wiedzę z zakresu branży kreatywnej, zarządzania i marketingu, ekonomiki mediów, kultury i nowych technologii w kulturze. Poznają mechanizmy funkcjonowania rynku mediów, a także prawne uwarunkowania oraz zasady przedsiębiorczości obowiązujące w przemysłach kreatywnych. Program studiów podyplomowych przewiduje ponadto poznanie tajników obrotu dziełami sztuki, zarządzania dziedzictwem kulturowym i pozyskiwania funduszy w sferze branży kreatywnej. Przewidziane są konsultacje z menedżerami kultury, artystami i producentami. Studia podyplomowe przygotowują do prowadzenia nowoczesnej działalności kulturalnej zarówno w obszarze sektora publicznego, nonprofit, jak i komercyjnego.
Adresaci
Studia adresowane są do osób zainteresowanych pracą jako producenci różnorodnych branż kreatywnych (od reklamy do gier video), menedżerowie kultury, agenci artystów, w samodzielnie założonych firmach, w organizacjach pozarządowych, publicznych instytucjach kultury, biznesach sponsorujących kulturę, a także przemysłach kultury w tym: w fonografii, wydawnictwach, mediach. Słuchacze tego typu studiów podyplomowych poznają zasady funkcjonowania zespołów i procesy komunikacji oraz nauczą się motywowania pracowników.
Korzyści dla słuchacza
Absolwenci studiów podyplomowych „Zarządzanie w przemysłach kreatywnych” będą gotowi do zarządzania m.in. w branżach: sektor kreatywny, NGO, w publicznych i niepublicznych instytucjach kultury.
Ramowy program
- Przemysły kreatywne – historia, rozwój i perspektywy
- Ekonomika kultury
- Zarządzanie w branżach kreatywnych
- Kompetencje managera kultury
- Warsztaty kreatywności dla managerów
- Organizacja pracy zespołowej i delegowania zadań
- Realizacja projektów i eventów kulturalnych i artystycznych
- Kultura a sfera biznesu, instytucji i organizacji pozarządowych
- Prawne aspekty działalności kulturalnej
- Rynek reklamy
- Marketing międzykulturowy
- Rynek pracy artystów i twórców
- Pozyskiwanie funduszy i sponsoring w przemysłach kreatywnych
- Start-up’y w branżach kreatywnych
- Autorskie projekty biznesowe i prowadzenie działalności w branży kreatywnej
- Rozwój zawodowy w sektorze kreatywnym
- Projekt dyplomowy
Forma zaliczenia
Studenci studiów podyplomowych na zakończenie realizują projekty zespołowe kończące się prezentacją przed komisją złożoną z przedstawicieli organizacji branżowych właściwych dla poszczególnych sektorów. W trakcie pracy nad koncepcją i biznesplanem uczą się samodzielnego definiowania problemów, sztuki autoprezentacji oraz pracy w zespole.
Ilość godzin
195
POLECAMY
Kontakt
Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl
Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl
Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl
Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: wgt@byd.pl
Inowrocław
Tel. 52 567 00 90
e-mail: inowroclaw@byd.pl
Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl
Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl
Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl
Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl
Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl
Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl