Public Relations

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

Dlaczego Public Relations to dziś konieczność?

Dziś właściwie każda działalność jest działalnością publiczną. Czy to praca w stowarzyszeniu, fundacji, urzędzie czy firmie - zawsze wiąże się to z koniecznością kształtowania relacji z innymi. Najważniejsze to układać je poprawnie. My tego uczymy – angażując w działanie. W czasie zajęć nie tylko słuchasz jak zorganizować dobrą konferencję prasową – ale organizujesz taka konferencję. Niektórych rzeczy nie nauczysz się z teorii – tylko praktycznie! Jak nauczyć się występów przed kamerą? Przed kamerą – właśnie! O pracy dziennikarzy prasowych – rozmawiamy w… redakcji gazety. O dziennikarzach radiowych – w rozgłośni. O dziennikarstwie telewizyjnym – w studiu TV.


Chcesz poznać tajniki Public Relations? Jak poprawnie układać relacje z mediami? Przepis na dobrze zorganizowaną konferencję prasową? Jak zbudować strategię PR? Dołącz do nas! Liczne zajęcia warsztatowe przed kamerą. Ucząc – angażujemy.

 

Public relations to dziś właściwie konieczność, a rozwój tego rynku daje PR-owcom wiele nowych i użytecznych narzędzi pracy. Studia mają przygotować teoretycznie i praktycznie do sprawnego wykonywania działań PR. Od redagowania informacji prasowych, właściwego wykorzystania internetu, tworzenia baz danych, poprawnego układania relacji z mediami, przygotowywania prezentacji, umiejętności skutecznych publicznych występów, po zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej i tworzenie całych strategii PR. W programie nie może zabraknąć również psychologicznych aspektów komunikacji społecznej, zajęcia z marketingu politycznego, sponsoringu i lobbingu.

Możliwość wyboru dodatkowych zajęć specjalizacyjnych gwarantuje przygotowanie oraz wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy zarówno w mediach, biznesie, gospodarce, partiach politycznych, jak i strukturach rządowych, samorządowych oraz organizacjach społecznych i związkowych.

Adresaci

Studia kierujemy do osób, które pracują lub chciałyby pracować jako samodzielni i sprawni pracownicy komórek PR, firm świadczących takie usługi lub jako samodzielni konsultanci. Adresowane są szczególnie do przedstawicieli organizacji politycznych np. działaczy partyjnych, aktywistów organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, przedstawicieli biznesu: przedsiębiorców, kadry zarządzającej, a także animatorów jednostek kulturalno – oświatowych, menadżerów sportowych, pracowników służb informacyjnych i promocyjnych administracji rządowej i samorządowej wszystkich szczebli, jak i również pracowników działów PR w firmach prywatnych i państwowych. Ukończenie studiów pomoże w rozumieniu potrzeby tworzenia programów komunikowania się w organizacji z otoczeniem oraz pogłębi znajomość technik, narzędzi i warunków współczesnej komunikacji społecznej.

Kadra

Stawiamy na praktykę i praktyków. Współpracują z nami osoby na co dzień zajmujące się PR’em i mediami – właściciele firm PR, dziennikarze, rzecznicy prasowi.

Ramowy program

  • Podstawy zarządzania
  • Podstawy marketingu
  • Wprowadzenie do PR
  • Budowanie strategii PR
  • Public Relations wewnętrzne
  • Corporate identity
  • Podstawy prawne działań PR
  • Lobbing, Sponsoring
  • Wizerunek organizacji i marki
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja społeczna
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową
  • Negocjacje
  • Etyka i kultura w biznesie
  • Media Relations
  • Prezentacja, autoprezentacja i wystąpienia publiczne
  • Redagowanie tekstów PR
  • Ocena skuteczności Public Relations
  • e - PR czyli Internet w PR
  • Zajęcia specjalizacyjne (do wyboru)
  • Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia

  • Test z wybranych zagadnień programowych
  • Praca dyplomowa

Ilość godzin

190

Opinie naszych Absolwentów

 

Dominika Chrustowska - słuchaczka Public Relations 2010/2011:  „Jestem zachwycona zajęciami podyplomowymi Public Relations prowadzonymi przez Pana Marka Mikielewicza. Niesamowita różnorodność tematyczna, która zadowoli nawet tych najbardziej wymagających. Zajęcia są kreatywne z dużą ilością warsztatów, które z całą pewnością zapadają w pamięć. Polecam każdemu zainteresowanemu kierunek Public Relations, nie tylko aby zapoznać się z ową tematyką, ale aby nabytą wiedzę i doświadczenie stosować w życiu codziennym. Swoją osobą mogę zapewnić satysfakcję oraz dobrą zabawę intelektualną w ciekawym towarzystwie."

 

 

Paulina Szupiluk - słuchaczka Public Relations 2010/2011:  „Moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Studia warte uwagi i zaangażowania. Kadra wykładowców - wykwalifikowana i motywująca do pracy, łatwo dzieląca się doświadczeniem, niezwykle zaangażowana w to co robi, specjaliści w swojej dziedzinie, praktycy! Materiał zajęć i program nauczania satysfakcjonujący, a wręcz nadto zaspokajający głód wiedzy w tej dziedzinie. Największym atutem kierunku Public Relations jest wielka ilość warsztatów, w myśl zasady, że nauka praktyczna uczy skuteczniej. A także zajęcia z praktykami m.in. z Mariuszem Sokołowskim, Pawłem Frątczakiem i Markiem Weilandem robią wielkie wrażenie na słuchaczach.

 

 

Grzegorz Brzeziński - słuchacz Public Relations 2010/2011: „Public Relations w Polsce wciąż buduje swoje fundamenty. Mimo wielu książek nic nie zastąpi spotkań z praktykami, zwłaszcza tymi, którzy byli prekursorami PR i tworzyli historię PR w naszym kraju. Studia podyplomowe na WSG dają właśnie możliwości spotkań z takimi ludźmi, fanatykami swojej dyscypliny wykonującymi swój zawód z pasji, a nie z przymusu. Naprawdę warto!!!"
 

 

Natalia Kaźmierczak - słuchaczka Public Relations 2010/2011:  „Przede wszystkim dobrze dobrana kadra naukowa. Przygotowana merytorycznie. Cieszę się, że były to spotkania typowo z praktykami - nie tylko teoria, ale co najważniejsze praktyka. Cieszę się, że przyszłam na te studia podyplomowe. Nie straciłam czasu, a co najważniejsze pieniędzy. Bardzo pogłębiłam swoją wiedzę z czego jestem bardzo dumna.

 

 

Magdalena Jaworska-Nizioł - słuchaczka Public Relations 2010/2011:  „Studia Public Relations to przede wszystkim warsztaty i spotkania z praktykami. To niezwykle cenne doświadczenie, które pozwala uzyskać wiedzę i rady od osób zajmujących się tą tematyką w zawodowej pracy. Studenci mogą sprawdzić na własnej skórze jak wygląda praca specjalisty od PR, jak poradzić sobie z kryzysem w firmie lub organizacji. Zajęcia zaciekawią nie tylko osoby, które już pracują w mediach i z mediami ale też te, które dopiero chciałyby swoją przyszłość związać z tym zawodem.

 

Paulina Ciorkowska - słuchaczka Public Relations 2010/2011:  „Zdecydowałam się na podjęcie studiów podyplomowych na WSG ze względu na chęć podjęcia studiów magisterskich na tym kierunku. W związku z tym, że studia licencjackie, które kończyłam dotyczą czegoś innego, zdecydowałam się uzupełnić wiedzę i muszę powiedzieć, że była to jedna z najlepszych decyzji jaką podjęłam. Rewelacyjne zajęcia i fantastyczni wykładowcy dający zarówno ogromny zastrzyk wiedzy i energii. Zajęcia prowadzone przez praktyków z niebywałym doświadczeniem, ogromnym zapasem wiedzy, chęcią i umiejętnościami pozwalającymi dzielić się nimi ze słuchaczami. Potrafiący zarazić zarówno tematyką public relations jak i swoim naprawdę imponującym zapałem do pracy. Studia przydatne zarówno w pracy jak i w codziennym życiu. Zdecydownaie warte polecenia.

 

Monika Szczepańska - absolwentka podyplomowych studiów Public Relations WSG; Specjalista ds. marketingu w Bydgoskich Fabrykach Mebli S.A.: „Studia podyplomowe Public Relations na WSG to szansa na zdobycie wiedzy praktycznej i możliwość spotkania fachowców w tej dziedzinie, znanych dotąd tylko z pierwszych stron gazet. Różnorodność przedmiotów i ich zakres tematyczny sprostały moim oczekiwaniom, a nawet je przerosły. Pierwszy raz w życiu miałam możliwość przeprowadzenia relacji z miejsca wydarzeń na żywo przed kamerą, udziału w konferencji prasowej, podejrzenia jak pracuje na co dzień regionalna telewizja oraz radio. Najbardziej jednak zapamiętam zajęcia z praktykami; Mariuszem Sokołowskim - Rzecznikiem Komendy Głównej Policji, Pawłem Frątczakiem  - Rzecznikiem Komendy Głównej Straży Pożarnej, Markiem Mikielewiczem - dziennikarzem Telewizji Bydgoszcz oraz z przedstawicielami regionalnych firm, agencji reklamowych i świata mediów. Dzięki tym studiom uwierzyłam, że są w Polsce ludzie z pasją, którzy osiągnęli sukces wykonując swoją pracę z przyjemnością i pełnym zaangażowaniem.”

 

 

Marlena Przybył - Słuchaczka Public Relations 2009/2010: "Studia podyplomowe Public Relations to bardzo dobra oferta WSG, świetnie dobrany program studiów i wysokiej klasy trenerzy. Ogromna wiedza i doświadczenie praktyczne trenerów sprawiło, że uczestnictwo w zajęciach PR było dla mnie prawdziwą przyjemnością. Perfekcyjna organizacja zajęć, dostosowanie do potrzeb słuchaczy i dbałość o słuchacza są dodatkowymi atutami, które sprawiają, że z pełnym przekonaniem polecam studia podyplomowe Public Relations tym, którzy poszukują wysokiej jakości w kształceniu podyplomowym na kierunku PR."

 


Katarzyna Ormanowska - Słuchaczka Public Relations 2009/2010: "Studia na kierunku Public Relations polecili mi znajomi, którzy właśnie odbierali dyplom. Opowiedzieli mi bardzo dużo o zajęciach, wykładowcach i warsztatach. Postanowiłam się zapisać. Dziennie studiuje dziennikarstwo w Olsztynie, więc zjazdy na PR były dodatkowym obciążeniem i wysiłkiem. Jednakże była to sama przyjemność. Wykładowcy to praktycy, którzy swoją pasję i wiedzę przelewali na nas. Często nie starczało czasu na zajęciach, więc dyskutowaliśmy na przerwie nie zważając na upływający czas. Ale najwspanialsi byli ludzie – uczestnicy. Grupa chętnie dzieliła się swoimi doświadczeniami, dlatego przy każdej okazji powtarzaliśmy, że uczymy się od siebie! Mam nadzieję, że pozostaniemy w kontakcie, bo moja grupa to zbiór naprawdę ciekawych osobowości."

 


Izabella Knitter - Słuchaczka Public Relations 2009/2010: "Studia podyplomowe PR są mieszanką ciekawych zajęć z ciekawymi ludźmi. Zajęcia z występów publicznych połączone z ćwiczeniami głosu i nauką poprawnej modulacji głosu były rewelacyjne! Spotkania z praktykami uzupełnione spotkaniami z ciekawą grupą ludzi o podobnych zainteresowaniach sprawiły, że z żalem kończę ciekawy rok trzymając dyplom PR-owca w ręku."

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki