Akademia Trenerów

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych to osoba prowadząca różne formy szkolące i rozwijające. Potrafi przeprowadzić diagnozę potrzeb i przewidywanych efektów społecznych dla środowisk (organizacji, instytucji), na rzecz których prowadzony jest warsztat. Przygotować koncepcję(scenariusz) i przeprowadzić warsztat umiejętności psychospołecznych z zakresu komunikacji, asertywności, negocjacji, z zakresu obsługi klienta i podobnych tematów. Trenerzy to grupa zawodowa pracująca w edukacji, biznesie, organizacjach społecznych i wszędzie tam, gdzie ludzie chcą się rozwijać i doskonalić. Ponieważ permanentna edukacja jest wymogiem dzisiejszych czasów, wiec jest to zawód teraźniejszości i przyszłości. Każdy z nas kilka razy w życiu zmieni prace i charakter wykonywanej pracy, a szkolenia będą niezbędne do wdrożenia się na nowe stanowisko pracy i rozwijać kompetencje zawodowe. Szkolą się wszyscy, począwszy od wielkich korporacji po niewielkie firmy. Chcemy przygotować trenerów kompetentnych i spełniających wymogi zarówno pracodawców jak i organizacji rekomendujących te kwalifikacje ( Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polska Izba Firm Szkoleniowych itp.).

 

Przygotowanie uczestników do samodzielnego planowania i prowadzenia warsztatów metodami aktywizującymi oraz wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności z zakresu konstruktywnej komunikacji i kontaktu interpersonalnego. Rozwój predyspozycji osobistych i kompetencji zawodowych trenera.

Adresaci

Studia adresowane są do wszystkich, którzy w swojej pracy zajmują się szkoleniem i rozwijaniem kompetencji lub chcieliby to robić w przyszłości. Szczególnie zaś zapraszamy kandydatów na trenerów, trenerów wewnętrznych, osoby występujące w roli szkoleniowców, menadżerów odpowiedzialnych za szkolenia pracowników, psychologów, pedagogów, socjologów, lekarzy i studentów piątego roku studiów, osoby przygotowujące się do prowadzenia szkoleń.

Korzyści dla słuchaczy

Absolwenci Szkoły Trenerów będą przygotowani do przygotowania i przeprowadzenia zajęć warsztatowych i innych form szkoleniowych. Nauczą się kierować zespołem wykorzystując zasoby osób szkolących się. Poznają w praktyce rozwiązywanie problemów grupowych i stosowanie metod aktywizujących w procesie rozwoju i uczenia. Dowiedzą się jak rozwijać własne możliwości i kompetencje trenerskie. 
Program, formy i wymiar szkolenia są dostosowane do wymogów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Stwarza możliwość ubiegania się o rekomendacje trenerskie trenera warsztatu umiejętności psychospołecznych 

  • zawiera część treningową w wymiarze dającym możliwość przygotowania osobowościowego (różne formy pracy nad sobą), oraz część warsztatową, uczącą konkretnej metody pracy. 
  • wyposaża w niezbędną wiedzę potrzebną do prowadzenia warsztatów umiejętności psychospołecznych.

Kadra

Trenerzy I, II i III stopnia, rekomendowani przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Prowadzący zajęcia to doświadczeni szkoleniowcy, spełniający standardy PTP i zasiadający w ich władzach ( członkowie Rady Trenerów i Sekcji Trenerskiej przy PTP).

Ramowy program

Co wyróżnia ten program?

  • Możliwość uczestnictwa w warsztatach i treningach psychologicznych
  • Uczenie się od najlepszych
  • Praca metodami aktywizującymi
  • Możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności w działaniu pod opieką superwizorską
  • 220 godzin i tylko 2 semestry
  • Spełnia wymagania szkoleniowe niezbędne do ubiegania się o rekomendacje trenerskie I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Program:
Studium przebiega etapowo.

  • I. Etap umiejętności interpersonalnych i pracy z grupą.
    - Trening umiejętności interpersonalnych i współpracy w grupie ( 40 godzin, sesja wyjazdowa).Tożsamość trenera- specyfika zawodu, etyka, blaski, cienie, pułapki.
    - Konstruktywny kontakt komunikacja w pracy z grupą zadaniową i asertywność trenera.
    - Autoprezentacja i sztuka prezentacji.
    - Dynamika małej grupy i style kierowania grupą.
    - Metody aktywizujące w pracy z grupą ( uczestnicy poznają metody i prowadzą wybrane ćwiczenia)
  • II. Etap umiejętności konstruowania warsztatu ( szkolenia).
    - Analiza potrzeb szkoleniowych organizacji.
    - Tworzenie projektów szkoleniowych i scenariuszy warsztatów. Ewaluacja i monitoring efektywności pracy trenera.
    - Trening zadaniowy – Organizacja szkolenia, symulacja fragmentów warsztatów.
    - Sytuacje trudne w pracy z grupą . Trener w roli mediatora i negocjatora.
    - Ten etap kończy się przeprowadzeniem w zespole 6-godzinnego szkolenia.  Uczestnicy będą pracować w parach pod superwizją trenerów i superwizorów.
    - Spotkanie treningowo- superwizyjne omawiające prace uczestników i perspektywy rozwoju( moje mocne i słabe strony, rozwój warsztatu trenerskiego) – sesja obowiązkowa – 20 godzin.


Jest możliwość powołania grupy zaawansowanej, przygotowującej się do uzyskania rekomendacji PTP, PIFS, STOP. Kandydaci powinni wykazać się doświadczeniem przeprowadzenia 10 warsztatów 16 godzinnych, szkoleniami własnymi z zakresu psychoedukacji – min. 100 godzin Program rocznego szkolenia dostosowany byłby do potrzeb grupy i modyfikowany po rozmowach kwalifikacyjnych.
Przykładowy program dla grupy zaawansowanej:

  • Trening interpersonalny, 40h
  • Analiza dynamiki procesu grupowego, 20h
  • Budowanie niekonwencjonalnych projektów i programów szkoleniowych (dostosowanie do profilu grupy, specyfiki problemu, odbiorców itp.), 24h
  • Sytuacje trudne w pracy warsztatowej, 20h
  • Superwizja bezpośrednia 16-godzinnego warsztatu (trzeba samodzielnie zorganizować grupę do szkolenia)
  • Superwizja indywidualna i grupowa, 30 h

Forma zaliczenia

Warunkiem ukończenia Studiów Podyplomowych Akademia Trenera jest:

  • Obowiązkowa obecność na wszystkich zajęciach
  • Wykonanie zadań między sesjami (mi. przygotowanie prezentacji multimedialnej, prace nad badaniem potrzeb, przeprowadzenie szkolenia pod superwizją)
  • Napisanie pracy podyplomowej- wdrożeniowej (szczegółowy scenariusz 16- godzinnego warsztatu).

Z kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne na rozpoznania ich potrzeb i oczekiwań.

Ilość godzin

220

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki