Edukacja i Terapia Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu

Cel studiów:

  • wyposażenie słuchaczy w wiedzę umożliwiającą racjonalne programowanie i podejmowanie oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością umysłową;
  • zwiększenie kompetencji praktycznych w zakresie pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo, na różnym poziomie kształcenia (zintegrowanego, blokowego, gimnazjum, szkoły zawodowej) i w różnych placówkach oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych: szkoły specjalne, szkoły integracyjne itd.;
  • prowadzenie pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną;
  • stosowania nowatorskich metod i form kształcenia tych osób sprzyjających ich rozwojowi i przystosowaniu.

Adresaci studiów:

Nauczyciele oraz inne osoby, które posiadają kwalifikacje do pracy w zawodzie nauczyciela, chcące uzyskać wiedzę i kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i placówkach specjalnych.

Ramowy program zgodny z rozporządzeniem MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Dydaktyka specjalna
Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne (przyczyny, specyfika rozwojowa)
Diagnoza i ocena funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Wczesne wspomaganie rozwoju osób z ASD
Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Pedagogika osób z ASD
Wybrane zagadnienia z prawa oświatowego (ścieżki kształcenia uczniów z ASD, wymogi stawiane szkołom dla uczniów z ASD)
Edukacja i terapia dzieci i młodzieży z ASD (trudności szkolne, kompetencje nauczyciela)
Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z ASD (IPET, WOPF)
Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Praca z dorosłą osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Analiza i terapia zachowań trudnych
Metodyka pracy i edukacji uczniów z ASD
Metodyka terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Elementy metody integracji sensorycznej w pracy z osobami z z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Podstawy programowe dla uczniów z ASD na poszczególnych etapach edukacyjnych
Technologie informacyjne w pracy nauczyciela
Praktyki zawodowe
Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia:

  • zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz praktyki
  • praca dyplomowa
     

Liczba godzin: 640 (w tym 180 godzin praktyk)

Czas trwania: 4 semestry

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki