Public Relations
Cel studiów:
Dlaczego Public Relations to dziś konieczność?
Dziś właściwie każda działalność jest działalnością publiczną. Czy to praca w stowarzyszeniu, fundacji, urzędzie czy firmie - zawsze wiąże się to z koniecznością kształtowania relacji z innymi. Najważniejsze to układać je poprawnie. My tego uczymy – angażując w działanie. W czasie zajęć nie tylko słuchasz jak zorganizować dobrą konferencję prasową – ale organizujesz taka konferencję. Niektórych rzeczy nie nauczysz się z teorii – tylko praktycznie! Jak nauczyć się występów przed kamerą? Przed kamerą – właśnie! O pracy dziennikarzy prasowych – rozmawiamy w… redakcji gazety. O dziennikarzach radiowych – w rozgłośni. O dziennikarstwie telewizyjnym – w studiu TV.
Chcesz poznać tajniki Public Relations? Jak poprawnie układać relacje z mediami? Przepis na dobrze zorganizowaną konferencję prasową? Jak zbudować strategię PR? Dołącz do nas! Liczne zajęcia warsztatowe przed kamerą. Ucząc – angażujemy.
Public relations to dziś właściwie konieczność, a rozwój tego rynku daje PR-owcom wiele nowych i użytecznych narzędzi pracy. Studia mają przygotować teoretycznie i praktycznie do sprawnego wykonywania działań PR. Od redagowania informacji prasowych, właściwego wykorzystania internetu, tworzenia baz danych, poprawnego układania relacji z mediami, przygotowywania prezentacji, umiejętności skutecznych publicznych występów, po zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej i tworzenie całych strategii PR. W programie nie może zabraknąć również psychologicznych aspektów komunikacji społecznej, zajęcia z marketingu politycznego, sponsoringu i lobbingu.
Możliwość wyboru dodatkowych zajęć specjalizacyjnych gwarantuje przygotowanie oraz wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy zarówno w mediach, biznesie, gospodarce, partiach politycznych, jak i strukturach rządowych, samorządowych oraz organizacjach społecznych i związkowych.
Adresaci:
Studia kierujemy do osób, które pracują lub chciałyby pracować jako samodzielni i sprawni pracownicy komórek PR, firm świadczących takie usługi lub jako samodzielni konsultanci. Adresowane są szczególnie do przedstawicieli organizacji politycznych np. działaczy partyjnych, aktywistów organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, przedstawicieli biznesu: przedsiębiorców, kadry zarządzającej, a także animatorów jednostek kulturalno – oświatowych, menadżerów sportowych, pracowników służb informacyjnych i promocyjnych administracji rządowej i samorządowej wszystkich szczebli, jak i również pracowników działów PR w firmach prywatnych i państwowych. Ukończenie studiów pomoże w rozumieniu potrzeby tworzenia programów komunikowania się w organizacji z otoczeniem oraz pogłębi znajomość technik, narzędzi i warunków współczesnej komunikacji społecznej.
Kadra:
Stawiamy na praktykę i praktyków. Współpracują z nami osoby na co dzień zajmujące się PR’em i mediami – właściciele firm PR, dziennikarze, rzecznicy prasowi.
Ramowy program:
Podstawy zarządzania
Podstawy marketingu
Wprowadzenie do PR
Budowanie strategii PR
Public Relations wewnętrzne
Corporate identity
Podstawy prawne działań PR
Lobbing, Sponsoring
Wizerunek organizacji i marki
Komunikacja interpersonalna
Komunikacja społeczna
Zarządzanie sytuacją kryzysową
Negocjacje
Etyka i kultura w biznesie
Media Relations
Prezentacja, autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Redagowanie tekstów PR
Ocena skuteczności Public Relations
e - PR czyli Internet w PR
Zajęcia specjalizacyjne (do wyboru)
Seminarium dyplomowe
Forma zaliczenia:
Test z wybranych zagadnień programowych
Praca dyplomowa
Ilość godzin: 190
Ilość semestrów: 2